«Навчання здобувачів освіти в ЗЗСО
технологій як один із чинників розвитку економіки України»
30 вересня
2020 року постановою Кабінету Міністрів України № 898 було затверджено
Державний стандарт базової середньої освіти, який набув чинності з того ж дня,
однак почав застосовуватися з 1 вересня
2021 року в закладах загальної середньої освіти, що є учасниками інноваційного
освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження
навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в
умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти», тобто у
«пілотних» класах ЗЗСО. В усіх інших закладах загальної середньої освіти, які навчатимуть учнів за програмами дванадцятирічної повної
загальної середньої освіти, – з 1 вересня 2022 року.
Якщо проаналізувати змістове наповнення
цього стандарту, яке стосується освітньої галузі «Технології», то з-посеред
інших очікуваних результатів навчально-пізнавальної
діяльності учнів, які можуть у майбутньому під час належної підготовки
учня вчителем і сформованості в здобувача освіти ключових компетентностей
впливати на розвиток економіки України, доцільно виокремити такі:
-
самозарадність
у побуті;
-
екологічна
компетентність;
-
профорієнтованість.
Щодо самозарадності у побуті, то на перший
погляд нічого спільного з розвитком економіки держави тут немає. Здебільшого
йдеться про економіку сім’ї, родини, громади. Однак знання правил безпеки праці під час
виконання дрібного ремонту речей домашнього вжитку, одягу; ремонтно-будівельних
робіт; експлуатації побутової техніки; виготовлення страв тощо – запорука відсутності травматизму, а це відповідно –
відсутність видатків з бюджету на лікування, тобто економія державних коштів.
У екологічній компетентності чітко простежується її економічна
функція
– уміння раціонально та економно
використовувати природні ресурси без заподіяння шкоди навколишньому природному
середовищу, долучатися в доступний спосіб до безвідходного виробництва,
вторинної переробки матеріалів, грамотної утилізації відходів, використовувати
наукові відомості для збереження довкілля.
Проєктуванню учнем напряму своєї подальшої
професійної діяльності сприятиме розвиток його фінансової грамотності та підприємливості.
Це дозволить йому обрати професію відповідно до своїх здібностей, бажань і
можливостей, відповідно – уникнути помилок професійного вибору, що підвищить
мотивацію до праці.
Формування та розвиток в учнів
проєктно-технологічної компетентності в закладах загальної середньої освіти
сприятиме вступу до закладів професійної (професійно-технічної та фахової
передвищої) освіти та вищої освіти на технічні спеціальності, що призведе до
зменшення дефіциту фахівців із технічних напрямків і
відповідно до зростання рівня економіки в Україні.
Уміння здійснювати мінімаркетингові дослідження
та економічне обґрунтування витрат, необхідних для виготовлення
спроєктованого виробу, сприятиме розвитку в учня компетентностей,
потрібних для підприємницької
діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар