вівторок, 14 квітня 2020 р.

Звернення до учителів трудового навчання та технологій

Шановні учителі навчальних предметів "Трудове навчання" та "Технології", а також методичні працівники, які відповідають за методичний супровід цих предметів.
Винушу на обговорювання текст листа надісланого мною на електронну почту МОН України (dergstandart@gmail.com) з приводу проекту нового держстандарту середньої освіти.


Шановні колеги з МОН України!
З однієї сторони, активно впроваджуючи Концепцію НУШ в навчальні заклади з метою реформування освіти в Україні, де чітко, серед інших, вирізняється необхідність формування та розвитку компетентностей через впровадження інтегрованого та проєктного навчання (на основі передового педагогічного досвіду кращих освітніх систем Європи: фінської, естонської, німецької та ін.), а з іншої (в умовах нового проекту держстандарту) - зводите можливість формування та розвитку компетентностей учнів до нуля!
Мабуть формуючи новий дежстандарт ви не взяли до уваги головне, що формування та розвиток компетентностей є необхідним саме для реалізації всіх отриманих учнем знань, набутих умінь та навичок у ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ!!!
Єдиним предметом, який дає можливість учням практично реалізувати й осмислити освітні надбання з усіх інших предметів у 5-9 класах був і є предмет "Трудове навчання"!!!
Зміст навчальних програм провідних європейських країн, освітні здобутки (освітню політику!) яких ви пропагуєте та рекомендуєте для використання показує, що для здобуття середньої освіти зміст технологічної освіти реалізується набагато поглибленіше ніж в Україні. Так, у фінській державній програмі через три предмети: «Технологія (праця)», «Профорієнтаційне і особистісне консультування», «Домогосподарювання (домашня економіка)»; у німецькій – «Технічна праця», «Обслуговуюча праця», «Домашня економіка».
Інші країни у 5-8 класах (тижнево): Естонія – 10 год.  «Праця»; Іспанія – 6 год. «Технологія»; Литва – 10 год. «Ручна праця»; Португалія – 7 год. «Технологія» та 12,5 год «Проектна діяльність» тощо.
Тепер, що ми бачимо в Україні. В умовах діючого стандарту відповідно до типових навчальних планів для ЗЗСО на вивчення предмета «Трудове навчання» відводиться: у 5-6 класах – 2 год., а у 7-9 класах – 1 год .на тиждень.
Проект нового стандарту, ще більш унеможливлює отримання повноцінного формування та розвитку компетентностей учнів 5-9 класів! Тому, що для трудового навчання учнів 5-6 класів рекомендовано 140 годин (як і у попередньому стандарті), але обумовлено, що керівниками навчальних закладів кількість годин, при необхідності, може бути зменшена вдвічі!!!
На мою думку, ви бажаєте, щоб ваші нащадки (якщо вони будуть проживати в Україні J) проживали в будівлях, їздили по мостах і т. ін. спроектованих інженерами та споруджених зварювальниками, слюсарями, столярами, теслями, електриками та ін., які не мають професійних компетентностей, тобто, які володіють лише базовими знаннями з основ наук та широко пропагованими комп’ютерними технологіями, але не мають поняття (не торкалися руками!) в обробці матеріалів; не розуміють, яким чином фізико-хімічні властивості матеріалів впливають на можливі сфери використання об’єкту праці і т. ін.!
Чи хотіли ви би їхати в таксі, знаючи, що водій проходив навчання лише на симуляторах і не має навичок практичного водіння автомобілем???

Мені надійшла наступна відповідь:

Дякуємо, пане Олеже, за пропозиції. ВОни будуть розглянуті групою розробників найближчим часом.

З повагою,
Олена Ліннік
державний експерт з питань освітнього процесу
Директорату шкільної освіти МОН України









Немає коментарів:

Дописати коментар