неділю, 12 червня 2022 р.

Проблеми опанування курсу дисципліни «Креслення» студентами Тернопільського фахового коледжу Університету «Україна»

 Колодійчук О.Я., Соколовський А.М.

проблеми опанування курсу дисципліни «Креслення» студентами Тернопільського фахового коледжу Університету «Україна»

Сьогодні конкурентоспроможність і сталий економічний розвиток будь-якої держави у світі неможливі без нарощування її виробничого потенціалу шляхом виготовлення нових товарів і надання послуг із використанням сучасних технологій. Тому у різних галузях народного господарства постійно існує потреба у висококваліфікованих професіоналах.

Великий попит на сучасному ринку праці має професія дизайнера. Дизайнер – фахівець з дизайну [2] – художньо-конструкторської діяльності, спрямованої на створення нових видів і типів виробів, які б відповідали вимогам суспільства (корисності, зручності в експлуатації, краси і т. ін.) [1].

Однією з умов оволодіння мистецтвом дизайну є осягнення графічної грамоти. Фундаментом для формування графічної компетентності майбутніх дизайнерів та запорукою їхньої подальшої результативної освітньої діяльності з опанування обраної професії є навчальна дисципліна «Креслення».

З метою з’ясування та усунення недоліків під час викладання креслення, а також підвищення його ефективності в Тернопільському фаховому коледжі Університету «Україна» у травні 2022 року було проведено анонімне онлайн-опитування студентів першого курсу, які навчаються за спеціальністю «Дизайн» (спеціалізація «Дизайн середовища»).

В анкеті учасникам було запропоновано такі шість запитань:

1.                З якими проблемами Ви зіткнулися під час вивчення дисципліни «Креслення» в коледжі?

2.                Під час вивчення якого навчального матеріалу (теми) з курсу креслення у Вас виникали/виникають труднощі?

3.                На формування яких графічних знань і навичок під час уроків креслення доцільно виокремити більше часу?

4.                З яких навчальних предметів, які вивчали в ЗЗСО, Ви застосовуєте набуті знання, вміння та навички вивчаючи креслення в коледжі?

5.                Чи маєте Ви можливість вдосконалювати свою графічну грамотність на заняттях під час вивчення інших дисциплін в коледжі?

6.                Які вміння та навички набуті в процесі оволодіння кресленням сприяють вивченню інших дисциплін.

Результати моніторингу показали, що до основних проблем з якими зіткнулася більшість студентів під час опанування дисципліни «Креслення» відносяться: недостатній рівень знання основної термінології з креслення та вміння читати кресленики (у тих, хто не вивчав креслення в ЗЗСО); запровадження дистанційного навчання (під час проведення онлайн-уроку важко сприймається демонстрована наочність).

Найбільше труднощів у здобувачів освіти виникало під час: оформлення графічних документів відповідно до вимог стандартів ЄСКД, зокрема виконання креслярського шрифту, основних типів ліній, нанесення розмірів тощо; компонування зображень на кресленику; побудови овалів, трьох проекцій деталі (виглядів) за її наочним зображенням; поділу кола на рівні частини; виконання спряжень ліній та дуг.

На думку респондентів, виокремлювати більше часу доцільно саме на викладання того навчального матеріалу під час вивчення якого виникали труднощі для того щоб сформувати відповідні графічні знання і навички.

Опитувані застосовують під час вивчення креслення у коледжі знання, вміння та навички сформовані у закладах загальної середньої освіти на уроках математики, алгебри, геометрії, трудового навчання та образотворчого мистецтва.

Відповідаючи на п’яте запитання студенти зазначили, що мають можливість вдосконалювати свою графічну грамотність на заняттях з навчальних дисциплін: «Основи композиції», «Рисунок», «Живопис», «Комп’ютерні технології дизайну інтер’єру», «Проєктна графіка», «Проєктування».

Водночас, розвиток пізнавальної активності, просторового мислення та уяви, уважності, спостережливості, охайності, точності в роботі на уроках креслення, сприяє засвоєнню навчального матеріалу з вищеозвучених дисциплін.

Висновки. Якісний аналіз результатів проведеного анкетування показав, що необхідно: внести низку змін в освітню програму навчальної дисципліни «Креслення»; укласти методичні рекомендації для здобувачів освіти щодо вивчення креслення в дистанційному режимі; під час вивчення креслення системно реалізовувати міжпредметні зв’язки, що сприятиме формуванню професійних компетентностей (зокрема технологічної) майбутніх дизайнерів.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ

                     1.                    Дизайн. Словник української мови в 11 томах. URL: https://slovnyk.me/dict/sum/дизайн (дата звернення: 22.05.2022).

                     2.                    Дизайнер. Великий тлумачний словник сучасної мови. URL: https://slovnyk.me/dict/vts/дизайнер (дата звернення: 22.05.2022).

Немає коментарів:

Дописати коментар